Hego Sudan, Kamerun, Etiopia edo Kongo dira lurrak gehien pilatzen diren kontinenteko herrialdeetako batzuk. Lurretako inbertitzaile nagusiak inbertsio-funtsak, kapital sozial pribatua eta nekazaritza-sozietate handiak dira, lurrekin espekulatzen dutenak eta biztanleriaren zati bat kanporatzen dutenak.
ANA I. BERNAL TRIVIÑO | ↑ @anaisbernal [Publiko-n 2016-05-24]
Zeure lurra lantzea jan ahal izateko. Zure abereak jaten duen lurra errespetatzea. Eta, bat-batean, dena gal dezazula. Asteazken honetan Afrikaren eguna gogoratzen duen efemerideaz haratago, Vicent Boix idazle eta ikertzaileak kontinentean gertatzen den kasu suntsitzaileenetako bat jarri nahi du lehen lerroan: lurren akaparamendua.
Nekazaritza errentagarritasun handienaren bila. Hala islatu zuen Boixek Piratak eta Paterak liburuan. Afrikako herrialdeek, espoliazioak markatuta, azken urteotan ikusi dute nola enpresak espekulatzeko edo landatzeko lursailez jabetzen diren, eta nola hirugarren herrialdeek kontrolatzen dituzten etorkizunean beren elikadura propioa bermatuko duten lurrak.
Zergatik pilatzen dira lurrak Afrikan eta noiz?
Amaieratik hasita, orain eskala handikoa da, baina XIX. eta XX. mendean baziren horrelako ekintzak. Gaur egungo krisiaren ondoren nekazaritzak izan duen gorakadatik dator gaur egungo jatorria. Orain indarra hartu du nazioarteko merkatuetan. Brokerrek beraiek diote lurra inbertsio bermeduna dela. Jatea beti izango da beharrezkoa, balio segurua da. Mugikor bat agian ez duzu izango eta bizitzen jarraituko duzu. Baina janaririk gabe bizi? Eta agroerregairik gabe?
Interes ekonomiko handiek ikusi dute negozioa. Jendearen esku geratzen zen gauza bakarra lurra zen, banaketa eta salmentak esleituta zeudelako. Hori lortzeko, helburua Afrika zen. Horregatik da fenomeno hori gehien jasaten duen kontinentea. Eta lurreko inbertsio horrek eragin zuen mundu mailako elikagaien prezioen igoera.
Zergatik Afrika, beste kontinente edo herrialde batzuen ordez?
El escritor e investigador Vicent Boix
Lur ugari eta emankorrak dituzte, eskulana merkea da, lan- eta zerga-legeria laxoa da eta ekoizpen-kostuak txikiagoak dira. Dena parametro ekonomikoak dira. Hori guztia ura pilatzearekin lotuta dago beti, eta horrek eragin handia du komunitate horietan.
Orain, beste herrialde batzuek Afrikan lur hartzen dute hornidura seguruak izateko, beren herrialdeetan klimak ez baitie elikadurarik bermatzen etorkizunean, hala nola Txinak, Saudi Arabiak edo Libiak. Gainera, Afrika Europatik, Txinatik eta herrialde arabiarretatik gertu dago.
FAOren arabera, eskuragarri dauden nekazaritza-lurren % 80 Hego Amerikan eta Afrikan daude, eta 2030erako 130 milioi hektarea berri beharko dira beharrezko elikagaiak ekoitzi ahal izateko. Hego Fundazioaren txosten baten arabera, Afrikan guztira 63 milioi hektarea baino gehiago daude.
Esperientzia onenak eskaintzeko, gailuen gisako teknologiak erabiltzen ditugu informazioa gordetzeko eta/edo eskuratzeko. Teknologia horiek erabiltzeak aukera emango digu datuak prozesatzeko, hala nola nabigatzeko portaera edo webgune honetan dauden identifikazio bereziak. Ez onartzeak edo ez onartzeak eragin kaltegarria izan dezake zenbait ezaugarri eta funtziotan.
Funtziozkoa
Always active
Biltegiratze edo sarbide teknikoa behar-beharrezkoa da harpidedunak edo erabiltzaileak esplizituki eskatutako zerbitzu jakin bat erabiltzeko aukera emateko helburu legitimorako, edo komunikazio bat komunikazio elektronikoen sare baten gainean transmititzeko helburu bakarrerako.
Lehentasunak
Biltegiratze edo sarbide teknikoa beharrezkoa da harpidedunak edo erabiltzaileak eskatzen ez dituen lehentasunak gordetzeko.
Estatistika
Helburu estatistikoetarako soilik erabiltzen den biltegiratze edo sarbide teknikoa.Helburu estatistiko anonimoak lortzeko soilik erabiltzen den biltegiratze edo sarbide teknikoa. Zitaziorik gabe, zure Internet Zerbitzuen Hornitzaileak bere borondatez edo hirugarren baten erregistro gehigarrien bidez emandako informazioa ezin da erabili zu identifikatzeko.
Marketing
Biltegiratze teknikoa edo sarbidea beharrezkoa da erabiltzaile-profilak sortzeko publizitatea bidaltzeko, edo erabiltzailearen jarraipena egiteko webgune batean edo hainbat webgunetan, antzeko marketin-helburuekin.