Merkataritza-jardunbide desleialei buruzko Erkidegoko zuzentarauak hamasei jardunbide debekatzen ditu, nekazari eta hornitzaile txikienei kalte egin diezaieketenak. Bi bloketan banatuta daude: praktika komertzial desleial beltzak (debekatuak, inguruabarrak edozein direla ere), eta praktika komertzial desleial grisak (soilik debekatuak aldez aurretik alderdien artean termino argietan eta zalantzarik gabekoetan adosten ez badira).
Praktika desleial beltzak:
Nekazaritzako produktuetarako eta elikagai galkorretarako 30 egunetik gorako ordainketak
60 egunetik gorako ordainketak nekazaritzako elikagai ez galkorrentzat
Hauek izan ziren, txostenaren arabera, maizen detektatu ziren merkataritza-jardunbide desleialak: nekazaritzako eta elikagaigintzako produktu galkor edo ez-galkorrengatiko ordainketen atzerapenak ( % 50 eta % 13), transakzio espezifiko batekin zerikusirik ez duten ordainketak ( % 7), hornitzaileari merkaturatze-ekintzengatik eskatutako ordainketak ( % 7), eta biltegiratze, erakustaldi eta kotizazioagatik eskatutako ordainketak ( % 7).
Merkataritza-praktika desleialik salatu ez zen kasuetan, Batzordeak inkestatuek adierazi zuten, batez ere, ez zutela egin eroslearen errepresaliaren baten beldur zirelako ( % 30), eta, ondoren, sektorean jardunbide komun gisa hartu zuten ( % 23) edo legea betearazteko ardura zuen agintaritza publikoak ezin izango zuela erabili pentsatu zuten ( % 17). "Mugaz gaindiko aplikazio egokiak ere oztopo gehiegi ditu horri dagokionez", dio txostenak.
Ondorioak
Estatu kide gehienek Zuzentarauak ezarritako gutxieneko mailatik harago doan babes-maila hartu dute. Zuzentaraukoak baino arau nazional zorrotzagoak ezar daitezke, betiere EBko barne-merkatuko arauak errespetatzen badituzte.
Oro har, estatu kideek ikuspegi sektorialari jarraitzen diote, eta Zuzentaraua nekazaritzako elikagaien katean soilik aplikatzen dute.
Aplikazio-eremuari dagokionez, estatu kideen erdiak baino gehiago Zuzentarauan definitutako negozio-bolumenaren kategorietatik aldentzen dira; batzuek arauak aplikatzen dituzte, eragindako agenteen negozio-bolumena edozein dela ere.
Estatu kide gehienek merkataritza-jarduera desleialen zerrenda zabaldu dute, Zuzentarauaren debekuak gogortuz, adibidez, praktika «grisak» praktika «beltz» bihurtuz edo Zuzentarauak jasotzen dituenez gain beste merkataritza-jarduera batzuk egiteko debekuak gehituz. Aitzitik, Zuzentarauaren transposizioa egin aurretik legeriarik ez zuen estatu kidea, oro har, Zuzentarauaren aplikazio-eremura egokitu da. Hala ere, oraindik ez da amaitu neurri nazionalen eta zuzentarauaren arteko bateragarritasuna ebaluatzen duen adostasun-kontrola.
2025erako aurreikusitako ebaluazioarekin, Zuzentaraua bera eta haren parametroak egokitzeko beharrari buruz hausnartzeko unea iritsiko da, aplikazio-eremuari eta aipatzen dituen praktikei dagokienez.
Esperientzia onenak eskaintzeko, gailuen gisako teknologiak erabiltzen ditugu informazioa gordetzeko eta/edo eskuratzeko. Teknologia horiek erabiltzeak aukera emango digu datuak prozesatzeko, hala nola nabigatzeko portaera edo webgune honetan dauden identifikazio bereziak. Ez onartzeak edo ez onartzeak eragin kaltegarria izan dezake zenbait ezaugarri eta funtziotan.
Funtziozkoa
Always active
Biltegiratze edo sarbide teknikoa behar-beharrezkoa da harpidedunak edo erabiltzaileak esplizituki eskatutako zerbitzu jakin bat erabiltzeko aukera emateko helburu legitimorako, edo komunikazio bat komunikazio elektronikoen sare baten gainean transmititzeko helburu bakarrerako.
Lehentasunak
Biltegiratze edo sarbide teknikoa beharrezkoa da harpidedunak edo erabiltzaileak eskatzen ez dituen lehentasunak gordetzeko.
Estatistika
Helburu estatistikoetarako soilik erabiltzen den biltegiratze edo sarbide teknikoa.Helburu estatistiko anonimoak lortzeko soilik erabiltzen den biltegiratze edo sarbide teknikoa. Zitaziorik gabe, zure Internet Zerbitzuen Hornitzaileak bere borondatez edo hirugarren baten erregistro gehigarrien bidez emandako informazioa ezin da erabili zu identifikatzeko.
Marketing
Biltegiratze teknikoa edo sarbidea beharrezkoa da erabiltzaile-profilak sortzeko publizitatea bidaltzeko, edo erabiltzailearen jarraipena egiteko webgune batean edo hainbat webgunetan, antzeko marketin-helburuekin.